Προγράμματα

1. Καλλιέργεια της μητρικής γλώσσας

Για να περάσουν τα παιδιά μας στο γλωσσικό στάδιο δηλαδή να αναπτύξουν την ικανότητα να ακούνε και να μιλάνε, ακολουθήσαμε την μέθοδο του ερευνητή της παιδικής νόησης Glenn Doman.

Μια μέθοδο που στηρίζεται στην όραση, στην ακοή και στην ψηλάφηση υποβοηθούμενη από:

  1. Το παραμύθι
  2. Το κουκλοθέατρο
  3. Το θεατρικό παιχνίδι
  4. Τις ελεύθερες συζητήσεις μεταξύ των παιδιών
  5. Τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων (TV – DVD) για προβολή ταινιών.

Έτσι τα παιδιά μας πριν πάνε στο Δημοτικό εξοικειώνονται με την ανάγνωση βιβλίων με μικρές ιστορίες και παραμύθια.

 

2. Παιχνίδι

Είτε μέσα από το ομαδικό, είτε μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά μας αναπτύσσουν τη φαντασία τους, την παρατηρητικότητα τους, μιμούνται πρόσωπα και γεγονότα, απελευθερώνεται το υποκριτικό τους ταλέντο, εκφράζεται η κινητικότητα του σώματός τους και γενικά πλουτίζουν το συναισθηματικό κόσμο τους.

 

3. Εικαστικά

Η μύηση στις τέχνες αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στον τομέα της αγωγής και εκπαίδευσης. Το ξεδίπλωμα του ταλέντου τους και η αποτύπωση στο χαρτί των σκέψεων και των συναισθημάτων τους με τρόπο καλαίσθητο αποτελεί πρωτεύοντα σκοπό μας.

Έτσι στο χώρο του Εργαστηρίου τα παιδιά μας πειραματίζονται με οικολογικά υλικά και εξοικειώνονται με τη ζωγραφική (γραμμή, σχήμα, σύνθεση, χρώμα κ.λπ.).

Ασχολούνται με τη πηλοπλαστική φτιάχνοντας διάφορα αντικείμενα, τα οποία τα κοσμούν και τα βάφουν.

Κάθε χρόνο εγκαινιάζεται μια έκθεση με τα έργα των παιδιών μας, ανοιχτή στο κοινό, με μεγάλη επισκεψιμότητα και επιτυχία.

 

4. Μουσικοκινητική αγωγή

Με το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα ORFF το οποίο έχει αναλάβει το ΕΘΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ τα παιδιά μας έρχονται σε επαφή με το τραγούδι, τη μελωδία, το ρυθμό γενικά, αλλά και με την κίνηση, το χορό, τη γυμναστική που έχει αναλάβει έμπειρη χορεύτρια.

Σκοπός μας είναι η κίνηση μέσα από το ρυθμό να χαρίσει στα παιδιά μας την αίσθηση της αρμονίας, την αυτοπειθαρχία αλλά και την αυτοεκτίμησή τους.

 

5. Θεατρική Αγωγή

Σε εβδομαδιαία βάση πραγματοποιούνται παραστάσεις κουκλοθέατρου για τη συμμετοχή στις οποίες, τα παιδιά επιδοκιμάζονται και επιβραβεύονται. Μέσω της επαφής με τις κούκλες και τις μαριονέτες του θεάτρου επέρχεται η αισθητική καλλιέργεια των παιδιών μας ενώ ταυτόχρονα εκτονώνονται συναισθηματικά και αποβάλλουν τυχόν φοβίες που μπορεί να τα βασανίζουν.

 

6. Παραμύθι

Ακρογωνιαίο λίθο του προγράμματός μας αποτελεί η πρώιμη επαφή των παιδιών μας με το λογοτεχνικό λόγο. Οι παροιμίες, οι ιστοριούλες, τα ποιηματάκια ενισχύουν την εξοικείωσή τους με αυτόν ενώ παράλληλα εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και αναπτύσσουν τη φαντασία και την κρίση τους.

Οργανώνουμε λοιπόν ανταλλαγή παραμυθιών ώστε τα παιδιά μας να παίρνουν καθημερινά από τη δανειστική μας βιβλιοθήκη ένα παραμύθι το οποίο θα τους διαβάσει ο γονιός τους πριν κοιμηθούν.

 

7. Αγγλικά

Η ζωή στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτεί παράλληλα με τη μητρική, την άρτια χρήση της Αγγλικής γλώσσας, η οποία έχει καθιερωθεί ως διεθνής.

Στο σταθμό μας η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται καθημερινά σε θεματικές ενότητες με ιδιαίτερα Επικοινωνιακό τρόπο μέσα από το σύστημα έμπειρης Αγγλίδας καθηγήτριας.

Για την ευκολότερη εξοικείωση με την ξένη γλώσσα γίνεται χρήση παραμυθιών, τραγουδιών, ειδικών παιχνιδιών καθώς και σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων (CD, DVD, Η/Υ) που αποτελούν βασικά εργαλεία για την μετάδοση των πρώτων ξενόγλωσσων ερεθισμάτων στα παιδιά μας.

 

8. Μαθηματικές έννοιες

Καλλιεργούμε τη μαθηματική σκέψη των παιδιών μας, μέσα από το σύστημα του ερευνητή της παιδικής νόησης Glenn Doman. Με ειδικές καρτέλες και μέσα από το οπτικό, ακουστικό και αισθητηριακό πεδίο τους διδάσκουμε την έννοια των αριθμών όχι σαν σύμβολα αλλά σαν ποσότητες.

Μαθαίνουν παίζοντας με τα Μαθηματικά σύμβολα [(+), (-), (x), (:), ( = ), ( < ), ( > )] και κατανοούν έννοιες όπως είναι αυτές του «χρόνου, του χώρου και της σύγκρισης, της διάταξης, της αντιστοίχησης αριθμών ενώ αποκτούν την ικανότητα να λύνουν ακόμα και απλές εξισώσεις».

 

9. Προγραφή – Προανάγνωση

Το σημαντικότερο άλμα στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού είναι η εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής.

Μέσα από οπτικά παιχνίδια καθιστούμε τα παιδιά μας ικανά στον προσανατολισμό των μορφών, ελέγχουμε τις κινήσεις των ματιών, αυξάνουμε την οπτική τους μνήμη.

– Με ακουστικά ερεθίσματα αναπτύσσουμε την άρθρωσή τους, τη δυνατότητα της διάκρισης και του συγκερασμού των φθόγγων καθώς και την ακουστική τους μνήμη.

– Με κινητικά παιχνίδια αναπτύσσουμε την κινητική τους ικανότητα, τη σταθερότητα και τον συνδυασμό των κινήσεων.

Έτσι, σταδιακά τα παιδιά μας περνούν στην ανάγνωση και τη γραφή της Ελληνικής και μετέπειτα της Αγγλικής γλώσσας.

Το πρόγραμμα ανάγνωσης βασίζεται στο σύστημα του ερευνητή της παιδικής νόησης Glenn Doman. Με ειδικές καρτέλες και μέσα από το οπτικοακουστικό και αισθητηριακό πεδίο διδάσκουμε την ανάγνωση λέξεων – φράσεων – προτάσεων – παραμυθιών ενώ αργότερα εισχωρούμε στη διδασκαλία της αλφαβήτου (γιατί πιο εύκολα γίνεται κατανοητή η λέξη μαλλιά παρά το γράμμα « μ »).

Μέσα σε κάθε αίθουσα υπάρχει ειδικός γραφικός χώρος για την αρχική άσκηση, ενώ σταδιακά η εργασία αυτή μεταφέρεται σε μικρότερες επιφάνειες και τελικά μεταφέρεται σε ένα φύλλο χαρτί.

 

10.Λογοπεδικό τμήμα

Μια σημαντική αλλαγή που συμβαίνει κατά τη γλωσσική ανάπτυξη είναι ότι ο λόγος από εγωκεντρικός μονόλογος γίνεται κοινωνικοποιημένος διάλογος, προκειμένου τα παιδιά μας να ανταλλάξουν μηνύματα με άλλα πρόσωπα, να διατυπώσουν σχόλια, να υποβάλλουν ερωτήσεις.

Υπάρχουν τεράστιες ατομικές διαφορές στις γλωσσικές ικανότητες ενώ ένας αριθμός παιδιών παρουσιάζει διαταραχές του λόγου, αποκλίσεις δηλαδή που ξεπερνούν τα φυσιολογικά όρια των διατομικών παραλλαγών.

Ο Λογοπεδικός, λοιπόν, ασχολείται με τον έλεγχο της γλωσσικής απόδοσης των παιδιών μας. Εντοπίζει τις δυσκολίες στη φυσιολογική ανάπτυξη του λόγου και μετά την ενημέρωση των νηπιαγωγών και των γονιών προτείνει τρόπους παρέμβασης για ειδική, συστηματική, θεραπευτική αγωγή ώστε να μην παρεμποδιστεί η μελλοντική σχολική επίδοση τους.

 

11. Πληροφορική

Σε συνεργασία με έμπειρους καθηγητές πληροφορικής και στην ειδική αίθουσα Η/Υ πραγματοποιείται η επαφή των παιδιών μας με τον κώδικα της πληροφορικής.

Στην ειδική αίθουσα Η/Υ, όπου παρέχεται ένας υπολογιστής για κάθε μαθητή με τη μορφή παιχνιδιών μαθαίνουν να χειρίζονται τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Έτσι εξοικειώνονται με τις διάφορες λειτουργίες του υπολογιστή, μαθαίνουν να ζωγραφίζουν, να γράφουν γράμματα, αριθμούς, απλές λέξεις, φράσεις, προτάσεις κ.λ.π.

 

12. Κολύμβηση

Η κολύμβηση ενισχύει την άρτια ανάπτυξη του οργανισμού ενώ χαρίζει ιδιαίτερη σωματική καλαισθησία. Παράλληλα, σε μια χώρα νησιωτική όπως η Ελλάδα θα ήταν το λιγότερο ανεπίτρεπτο, να μην γνωρίζει κανείς να κολυμπά σωστά. Στην πισίνα λοιπόν του «ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ» που βρίσκεται εντός του σταθμού, έμπειρες γυμνάστριες φέρουν σε επαφή και εξοικειώνουν τα παιδιά μας με το υγρό στοιχείο μέσω ασκήσεων, μαθαίνοντάς τους ταυτόχρονα ρυθμό και κολυμβητικό στυλ. Καθ’ όλη τη διάρκεια τα παιδιά μας ενθαρρύνονται και επιβραβεύονται ώστε να αποβάλλουν το φόβο του νερού και να εξασκήσουν το σώμα τους.

 

13. Ρυθμική γυμναστική

Στα πλαίσια της θεμελίωσης της σωστής κινητικής ανάπτυξης των παιδιών μας απαιτείται η επαφή με τη ρυθμική γυμναστική την οποία διδάσκουν ειδικά καταρτισμένες γυμνάστριες. Μέσα από την εκμάθηση των κινήσεων τα παιδιά μας ενδυναμώνουν και αποκτούν τον έλεγχο των μυών του σώματός τους, το οποίο “χτίζεται” αρμονικά και αποκτά εξαιρετική καλαισθησία. Παράλληλα αναπτύσσουν την αντίληψή τους αφού καλούνται να μιμούνται και να συνδυάζουν κινήσεις για τη δημιουργία των χορογραφιών, ενώ ταυτόχρονα εκφράζουν τον εσωτερικό τους κόσμο μέσα από τη γλώσσα του σώματος.

Έτσι μέσω της ρυθμικής γυμναστικής αλλά και των λοιπών αθλητικών δραστηριοτήτων τα παιδιά μας γίνονται κοινωνοί της Ολυμπιακής ιδέας, αναπτύσσουν την συνεργασία και την ευγενή άμιλλα, μαθαίνουν να πειθαρχούν το σώμα και την ψυχή τους και κοινωνικοποιούνται.

 

14. Φυσικές επιστήμες

Σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας υπάρχει αρκετό υλικό σχετικά με τις φυσικές επιστήμες, (μικροσκόπια, πυξίδες, μαγνήτες, μπαταρίες, δοκιμαστικοί σωλήνες, κωνικές φιάλες, τσιμπίδες, διάφορα αντιδραστήρια κ.α.) τα οποία είναι στη διάθεση των παιδιών μας για να ξεκινήσουν τα πειράματα, που θα τους δώσουν μια πρόγευση από την επιστημονική φαντασία. Οι παρατηρήσεις που θα κάνουν μαζί με τις γνώσεις και τις εμπειρίες που θα αποκτήσουν θα τους οδηγήσουν στη διατύπωση συμπερασμάτων ή ακόμα και στη δημιουργία νέων ερωτημάτων.

Τα παιδιά μας παρακολουθούν εκπαιδευτικό υλικό μέσω DVD. για να αποκτήσουν γνώση σχετικά με το διάστημα, τη μέρα και τη νύχτα, τους σεισμούς, τα ηφαίστεια, το μαγνητισμό, τον κύκλο του νερού, τις πλημμύρες, το χιόνι, τον αέρα, τα φυτά, τα ζώα, τα δάση, τη θάλασσα, τη μόλυνση του περιβάλλοντος, την ανακύκλωση κ.α.

 

15. Η Αγωγή περιβάλλοντος

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής μέσα στις τσιμεντένιες μεγαλουπόλεις έχει αποξενώσει τραγικά τον άνθρωπο από την πηγή της ζωής, τη φύση και το περιβάλλον. Η αλλοτρίωση αυτή γίνεται όλο και περισσότερο αισθητή στις νεότερες γενιές. Οφείλουμε, λοιπόν, να προστατέψουμε τα παιδιά μας από την τάση αυτή και να βοηθήσουμε να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση μέσω της επαφής με τη φύση.

Έτσι έχουμε καθιερώσει την πράσινη εβδομάδα κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνται επισκέψεις στο Βοτανικό κήπο του Χαϊδαρίου. Εκεί τα παιδιά μας παρατηρούν τα εκατοντάδες φυτά του κήπου μελετούν την ανάπτυξή τους καλλιεργώντας την ανάγκη τους για επαφή με τις πηγές πρασίνου.

 

16. Ψυχαγωγικές επισκέψεις

Μέσα στο πρόγραμμα του «Παιδικού Πολυτεχνείου» συμπεριλαμβάνονται μηνιαίες ψυχαγωγικές δραστηριότητες εκτός του χώρου του σταθμού ώστε να ξεφεύγουν τα παιδιά από τα στενά όρια της αίθουσας. Πραγματοποιούνται, λοιπόν επισκέψεις σε ζωολογικούς κήπους για την επαφή με το μεγαλείο του ζωικού βασιλείου καθώς και σε μουσεία, θέατρα και κινηματογράφους για την καλλιτεχνική επιμόρφωσή τους. Παράλληλα, συχνά διοργανώνουμε επισκέψεις σε βιομηχανίες σοκολάτας, γάλακτος, παιδικών καλλυντικών κ.λ.π. που βοηθούν τα παιδιά μας να κατανοήσουν την παραγωγική διαδικασία και την πορεία δημιουργίας προϊόντων τα οποία θεωρούμε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.

 

17. Εορταστικές εκδηλώσεις

Διοργανώνουμε χριστουγεννιάτικη εορτή, αποκριάτικους χορούς σε μεγάλα ξενοδοχεία, θεατρικές παραστάσεις και γυμναστικές επιδείξεις στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους τα παιδιά συνεργάζονται για την επίτευξη του κοινού στόχου τους, αποβάλλουν την τυχόν εσωστρέφειά τους και την προσωπική τους συστολή και οδηγούνται στην πρωτοβουλιακή τους ενεργοποίηση, για την παρουσίαση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.