Η Φιλοσοφία μας

Οι μέθοδοι διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο μας εστιάζουν σε μια εξατομικευμένη προσέγγιση του μαθητή, ευνοούν την αυτενέργεια και την ανάληψη πρωτοβουλιών και καλλιεργούν την υπευθυνότητα και την κριτική σκέψη των παιδιών.

Ο μαθητής με τη βοήθεια της νηπιαγωγού αντιλαμβάνεται τι θέλει να μάθει, πώς μπορεί να το μάθει και με ποια μέσα μπορεί να κατακτήσει τη γνώση, εργάζεται δηλαδή αυτόνομα έχοντας στο μυαλό του τη φράση ”ΘΕΛΩ, ΜΠΟΡΩ, ΜΑΘΑΙΝΩ”

Στόχος είναι το παιδί με τη δική του εσωτερική συνειδητοποίηση και επιλογή να λειτουργεί με μεγάλα περιθώρια ελευθερίας και πειθαρχίας, ώστε να εισαχθεί στον κόσμο της βιωματικής γνώσης και να αναπτύξει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του. Παράλληλα, αναπτύσσεται γνωστικά, γλωσσικά, κοινωνικά και συναισθηματικά και καλλιεργεί δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν να ενταχθεί ομαλά στην οργανωμένη αυτή κοινωνική ομάδα.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην ανάπτυξη και την εξέλιξη της προσωπικότητας και της κοινωνικότητας του μαθητή. Οδηγούμε τον μαθητή μας να συνειδητοποιήσει τη μοναδικότητά του σε σχέση με τους υπόλοιπους συμμαθητές του, να σέβεται τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των συμμαθητών του και να πειραματίζεται χωρίς να φοβάται να κάνει λάθη, προκειμένου να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του.

Οι θεματικές του Νηπιαγωγείου μας βοηθούν τον μαθητή να αναπτύσσει ικανότητα συνεργασίας στις ομαδικές εργασίες και στην καθημερινότητά του (να συνεργάζεται, να περιμένει τη σειρά του κ.λπ.), να αποδέχεται την ήττα του όταν χάνει σε κάποιο παιχνίδι,  να διαχειρίζεται με μέτρο και αξιοπρέπεια τα θετικά και αρνητικά συναισθήματά του και να κατανοεί την αξία της σωστής συμπεριφοράς στην ομάδα, με σεβασμό, ειλικρίνεια και αλληλεγγύη.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Παιδί και Γλώσσα

Το πρόγραμμα ανάγνωσης βασίζεται στο σύστημα του ερευνητή της παιδικής νόησης Glenn Doman. Το σημαντικότερο άλμα στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού είναι η εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής. Μέσα από οπτικά παιχνίδια καθιστούμε τα παιδιά μας ικανά στον προσανατολισμό των μορφών, ελέγχουμε τις κινήσεις των ματιών, αυξάνουμε την οπτική τους μνήμη. Με ακουστικά ερεθίσματα αναπτύσσουμε την άρθρωσή τους, τη δυνατότητα της διάκρισης και του συγκερασμού των φθόγγων, καθώς και την ακουστική τους μνήμη. Με κινητικά παιχνίδια αναπτύσσουμε την κινητική τους ικανότητα, τη σταθερότητα και τον συνδυασμό των κινήσεων. Έτσι, σταδιακά τα παιδιά μας περνούν στην ανάγνωση και τη γραφή της Ελληνικής και μετέπειτα της Αγγλικής γλώσσας. Μαθαίνουν να αφηγούνται εμπειρίες από την καθημερινότητά τους τηρώντας τη χρονική αλληλουχία, να επιχειρηματολογούν πάνω στις απόψεις τους και να κρατούν αποτελεσματικά και σωστά το μολύβι.

Παιδί και Μαθηματικά

Καλλιεργούμε, επίσης, τη μαθηματική σκέψη των παιδιών μας μέσα από το σύστημα του ερευνητή της παιδικής νόησης Glenn Doman. Με ειδικές καρτέλες και μέσα από το οπτικό, ακουστικό και αισθητηριακό πεδίο τους διδάσκουμε την έννοια των αριθμών όχι σαν σύμβολα αλλά σαν ποσότητες. Οι μαθητές μας μαθαίνουν παίζοντας με τα μαθηματικά σύμβολα [(+), (-), (x), (:), ( = ), ( < ), ( > )] και κατανοούν έννοιες όπως είναι αυτές «του χρόνου, του χώρου, της σύγκρισης, της διάταξης και της αντιστοίχισης των αριθμών», ενώ αποκτούν την ικανότητα να λύνουν ακόμα και απλές εξισώσεις. Παράλληλα, οικοδομούν την έννοια των γεωμετρικών σχημάτων αναγνωρίζοντας τις βασικές τους ιδιότητες και συνειδητοποιούν ότι κάποια προβλήματα μπορούν να έχουν πολλαπλές λύσεις.

Παιδί και Βιωματική μάθηση

Παρέχουμε στους μαθητές μας αρκετό υλικό σχετικά με τις φυσικές επιστήμες, το οποίο θα τους δώσει μια πρόγευση από την επιστημονική φαντασία και θα τους οδηγήσει στη διατύπωση συμπερασμάτων ή ακόμα και στη δημιουργία νέων ερωτημάτων. Βοηθούμε τους μαθητές μας να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση μέσω εκπαιδευτικών δράσεων που πραγματοποιούνται στον χώρο του Σχολείου και να γνωρίσουν τους κανόνες σωστής διατροφής και υγιεινής για έναν πιο ισορροπημένο τρόπο ζωής.

Καλλιεργούμε τη φιλαναγνωσία, την επαφή με τα λογοτεχνικά κείμενα και τη μουσειακή αγωγή. Οι μαθητές μας δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες και παραμύθια. Παράλληλα, μαθαίνουν να αξιοποιούν και τη δανειστική βιβλιοθήκη, η οποία διαθέτει αρκετούς τίτλους βιβλίων. Επιπλέον, γνωστοί καταξιωμένοι συγγραφείς, βιβλία των οποίων έχουμε διαβάσει, επισκέπτονται το Σχολείο, συνομιλούν με τα παιδιά και απαντούν στις ερωτήσεις τους.

Παιδί και Αγγλικά

Στο Νηπιαγωγείο μας η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται καθημερινά σε θεματικές ενότητες με ιδιαίτερα επικοινωνιακό τρόπο μέσα από το σύστημα έμπειρης Αγγλίδας καθηγήτριας. Για την ευκολότερη εξοικείωση με την ξένη γλώσσα γίνεται χρήση παραμυθιών, τραγουδιών, ειδικών παιχνιδιών, καθώς και σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων (CD, Η/Υ, διαδραστικός πίνακας) που αποτελούν βασικά εργαλεία για την μετάδοση των πρώτων ξενόγλωσσων ερεθισμάτων στα παιδιά μας. Τα νήπια αβίαστα, μέσα από τους κατάλληλους χειρισμούς και το σύγχρονο εποπτικό υλικό, μαθαίνουν να κατανοούν την αγγλική γλώσσα και στη συνέχεια να επικοινωνούν με απλές λέξεις και μικρές φράσεις.

Παιδί και Τέχνες

Η μύηση στις τέχνες αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στον τομέα της αγωγής και εκπαίδευσης. Το ξεδίπλωμα του ταλέντου τους και η αποτύπωση στο χαρτί των σκέψεων και των συναισθημάτων τους με τρόπο καλαίσθητο αποτελεί πρωτεύοντα σκοπό μας.

Έτσι στον χώρο του Εργαστηρίου τα παιδιά μας πειραματίζονται με οικολογικά υλικά και εξοικειώνονται με τη ζωγραφική (γραμμή, σχήμα, σύνθεση, χρώμα κ.λπ.), μαθαίνουν τα βασικά και τα συμπληρωματικά χρώματα, έρχονται σε επαφή με τη διαφορετικότητα των υλικών, γνωρίζουν το έργο μεγάλων καλλιτεχνών μέσα από το εποπτικό υλικό της δουλειάς τους και προσεγγίζουν την τεχνοτροπία τους.

Ασχολούνται, ακόμη, με την πηλοπλαστική φτιάχνοντας διάφορα αντικείμενα, τα οποία τα κοσμούν και τα βάφουν. Κάθε χρόνο εγκαινιάζεται μια έκθεση με τα έργα των παιδιών μας, ανοιχτή στο κοινό με μεγάλη επισκεψιμότητα και επιτυχία.

Ακρογωνιαίο λίθο του προγράμματός μας αποτελεί η επαφή των παιδιών μας με τον λογοτεχνικό λόγο. Οι ιστοριούλες, τα ποιηματάκια, τα παραμύθια ενισχύουν την εξοικείωσή τους με αυτόν, ενώ παράλληλα εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και αναπτύσσουν τη φαντασία και την κρίση τους.

Μουσικοκινητική αγωγή

Με το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα ORFF τα παιδιά μας έρχονται σε επαφή με το τραγούδι, τη μελωδία, τον ρυθμό γενικά, αλλά και με την κίνηση, τον χορό και τη γυμναστική. Σκοπός μας είναι η κίνηση μέσα από τον ρυθμό να χαρίσει στα παιδιά μας την αίσθηση της αρμονίας, την αυτοπειθαρχία αλλά και την αυτοεκτίμησή τους. Οι μαθητές μας μαθαίνουν να αναγνωρίζουν βασικά στοιχεία της μουσικής και των διάφορων ήχων και εξοικειώνονται με μουσικά ερεθίσματα προσεκτικά επιλεγμένα από το κλασικό και το σύγχρονο ρεπερτόριο.

Για την ανάπτυξη της εκφραστικότητας των κινήσεών τους έχουμε εντάξει στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μας το μάθημα του Χορού. Ο χορός επιδρά θετικά στην ανάπτυξη των κινητικών ικανοτήτων των μαθητών μας και ενισχύει την αυτοέκφρασή τους.

Θεατρικό παιχνίδι

Το θεατρικό παιχνίδι αποτελεί δυναμικό μέσο για την ενεργοποίηση του ατόμου, την απελευθέρωση της φαντασίας του, την έκφραση των συναισθημάτων του, την ανάληψη ρόλων, καθώς και την καλλιέργεια του πνεύματος συνεργασίας. Στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιούμε παραστάσεις κουκλοθέατρου με κούκλες και μαριονέτες που έχουν δημιουργήσει τα ίδια τα παιδιά. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από την πολυχρωμία και την πολυμορφία των υλικών.

Πληροφορική-Ρομποτική

Με παιγνιώδη τρόπο οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας έρχονται σε επαφή με το μάθημα της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και της Πληροφορικής. Μαθαίνουν να παίζουν παιχνίδια που βασίζονται στις αρχές του προγραμματισμού, αναπτύσσουν την ικανότητα της λογικής ακολουθίας και μυούνται στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.

Αθλητικές δραστηριότητες

Για τη σωστή κινητική ανάπτυξη των παιδιών μας απαιτείται η επαφή με τη γυμναστική. Μέσα από την εκμάθηση των κινήσεων τα παιδιά μας καλλιεργούν πνεύμα ευγενούς άμιλλας, αποκτούν τον έλεγχο των μυών του σώματός τους, το οποίο “χτίζεται” αρμονικά, γνωρίζουν τα διάφορα αθλήματα και αναπτύσσουν την αντίληψή τους, αφού καλούνται να μιμούνται και να συνδυάζουν κινήσεις.

Επίσης, με την καθοδήγηση έμπειρου Προπονητή γνωρίζουν μέσω παιχνιδιού το άθλημα του TAE KWON DO, αναπτύσσουν το μυοσκελετικό τους σύστημα, βελτιώνουν την αντίληψη του χώρου, της ισορροπίας και τον συγχρονισμό των κινήσεών τους.

 Παιδί και Ψυχαγωγικές επισκέψεις

Μέσα στο πρόγραμμα του «Παιδικού Πολυτεχνείου» συμπεριλαμβάνονται μηνιαίες ψυχαγωγικές δραστηριότητες σε ζωολογικούς κήπους για την επαφή με το μεγαλείο του ζωικού βασιλείου καθώς και σε μουσεία, θέατρα και κινηματογράφους για την καλλιτεχνική επιμόρφωσή τους. Παράλληλα, συχνά διοργανώνουμε επισκέψεις σε βιομηχανίες σοκολάτας, γάλακτος, παιδικών καλλυντικών κ.λ.π. που βοηθούν τα παιδιά μας να κατανοήσουν την παραγωγική διαδικασία και την πορεία δημιουργίας προϊόντων τα οποία θεωρούμε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.

Παιδί και Εορταστικές εκδηλώσεις

Διοργανώνουμε χριστουγεννιάτικη εορτή, αποκριάτικους χορούς σε μεγάλα ξενοδοχεία, θεατρικές παραστάσεις και γυμναστικές επιδείξεις στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους τα παιδιά συνεργάζονται για την επίτευξη του κοινού στόχου τους, αποβάλλουν την τυχόν εσωστρέφειά τους και την προσωπική τους συστολή και οδηγούνται στην πρωτοβουλιακή τους ενεργοποίηση, για την παρουσίαση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.

Μεταφορά με Σχολικά Λεωφορεία

Η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών μας με τα Σχολικά Λεωφορεία είναι θέμα υψίστης σημασίας για εμάς. Για αυτόν τον λόγο αξιοποιούμε νέας γενιάς Σχολικά Λεωφορεία που καθιστούν πιο άνετη και αξιόπιστη τη μετακίνηση των μαθητών μας. Εφαρμόζουμε σχολαστικό έλεγχο στη συντήρηση των Σχολικών Λεωφορείων και τα έχουμε εξοπλίσει με τις απαραίτητες ζώνες ασφαλείας και καρεκλάκια που ορίζουν οι προδιαγραφές του Υπουργείου Συγκοινωνιών.

Τα παιδιά μας τα παραλαμβάνουμε με τα Σχολικά Λεωφορεία και τα επιστρέφουμε μπροστά στο σπίτι τους σε καθορισμένη ώρα που έχει συμφωνηθεί εκ των προτέρων, με απόλυτη συνέπεια ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Διατροφή

Με τη βοήθεια Διαιτολόγων έχουμε καταρτίσει ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής ειδικά μελετημένο και προσαρμοσμένο στις ευαίσθητες αυτές ηλικίες. Τα φαγητά ετοιμάζονται κάθε μέρα από τον μάγειρά μας, με τα πιο αγνά και φρέσκα υλικά, στο επαγγελματικό μαγειρείο μας όπου όλος ο χώρος αποτελείται από ανοξείδωτα ερμάρια και σκεύη ώστε να καθαρίζονται εύκολα και να μην δημιουργούνται εστίες μικροβίων.

Συνεργασία με την οικογένεια

Απαραίτητο στοιχείο για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών αποτελεί η αποτελεσματική επικοινωνία και συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Για αυτό τον λόγο, το Σχολείο μας έχει καθιερώσει:

  • ενημέρωση στην αρχή της σχολικής χρονιάς και ανάλυση του προγράμματος που θα ακολουθηθεί
  • ενημέρωση σε καθημερινή βάση μέσω του τετραδίου επικοινωνίας, αλλά και μέσω της εφαρμογής του Σχολείου μας
  • τακτικές προγραμματισμένες συναντήσεις με τις παιδαγωγούς (νηπιαγωγούς, γυμνάστριες, ναυαγοσώστριες, δασκάλες ειδικοτήτων κτλ.), κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς
  • έκτακτη επικοινωνία με την εκάστοτε νηπιαγωγό, σε περίπτωση που κρίνεται αναγκαίο
  • αντικειμενική παρατήρηση και σχολιασμός από τους εκπαιδευτικούς προς τους γονείς, χωρίς στοιχεία ωραιοποίησης, με σκοπό την κοινή αντιμετώπιση των αναφύοντων θεμάτων