Η Φιλοσοφία μας

Στον Βρεφικό και Παιδικό μας Σταθμό δίνουμε μεγάλη έμφαση στην πνευματική συγκρότηση και τη συναισθηματική σταθερότητα των παιδιών μας μέσα από την εφαρμογή εκσυγχρονισμένων εκπαιδευτικών μεθόδων και εξελιγμένων εποπτικών μέσων διδασκαλίας από ειδικά καταρτισμένες νηπιαγωγούς.

Με γνώμονα τη σπουδαιότητα αυτών των χρόνων τα παιδιά μας χωρίζονται σε ολιγομελή τμήματα ανάλογα με την ηλικία τους. Στο σχολείο μας φοιτούν παιδιά από την ηλικία των 6 μηνών.

Στην αίθουσα της παιδαγωγικής διδασκαλίας εφαρμόζεται το σύστημα του παιδαγωγού και Ψυχολόγου-Ερευνητή της παιδικής νόησης, Glenn Doman. Η συγκεκριμένη μέθοδος εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και βασίζεται στη διδασκαλία και μάθηση μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι. Πρόκειται για μια σύγχρονη μέθοδο διδακτικής που στηρίζεται στις τρεις αισθήσεις: στην όραση (οπτικό πεδίο), στην ακοή (ακουστικό πεδίο) και στην ψηλάφηση (πεδίο αφής). Είναι πράγματι εκπληκτικά τα αποτελέσματα σχετικά με το τι μπορεί να μάθει ένα παιδί μέσα από το παιχνίδι, γεγονός που επιτυγχάνεται μέσα σ’ ένα ιδανικά διαμορφωμένο περιβάλλον, όπου έχει τη δυνατότητα να εκφραστεί και να δημιουργήσει.

Τα τμήματα χωρίζονται ανάλογα με τις Σχολές του Πολυτεχνείου σε Τμήματα Ναυπηγών, Τοπογράφων, Μηχανολόγων, Μεταλλειολόγων, Χημικών, Πολιτικών Μηχανικών και Αρχιτεκτόνων.

Το γυμναστήριο, το κλειστό κολυμβητήριο, το θέατρο, η αίθουσα ξένων γλωσσών, εικαστικών, κουκλοθέατρου και χορού, καθώς και η παιδική χαρά του σταθμού αποτελούν τους χώρους των καθημερινών αποδράσεων των παιδιών μας.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Για να περάσουν τα παιδιά μας στο γλωσσικό στάδιο δηλαδή να αναπτύξουν την ικανότητα να ακούνε και να μιλάνε, ακολουθήσαμε την μέθοδο του ερευνητή της παιδικής νόησης Glenn Doman.

Μια μέθοδο που στηρίζεται στην όραση, στην ακοή και στην ψηλάφηση υποβοηθούμενη από:

  1. Το παραμύθι
  2. Το κουκλοθέατρο
  3. Το θεατρικό παιχνίδι
  4. Τις ελεύθερες συζητήσεις μεταξύ των παιδιών

Παιδί και Τέχνες

Τα παιδιά μας μέσα από το παιχνίδι (ομαδικό, ελεύθερο, θεατρικό) αναπτύσσουν τη φαντασία τους, την παρατηρητικότητά τους, μιμούνται πρόσωπα και γεγονότα και γενικά πλουτίζουν τον συναισθηματικό κόσμο τους. Στον χώρο του Εργαστηρίου πειραματίζονται με οικολογικά υλικά, εξοικειώνονται με τη ζωγραφική (γραμμή, σχήμα, σύνθεση, χρώμα κ.λπ.) και ασχολούνται με την πηλοπλαστική φτιάχνοντας διάφορα αντικείμενα, τα οποία τα κοσμούν και τα βάφουν. Η μύηση στις τέχνες αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στον τομέα της αγωγής και εκπαίδευσης. Με το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα ORFF τα παιδιά μας έρχονται σε επαφή με το τραγούδι, τη μελωδία, τον ρυθμό γενικά, αλλά και με την κίνηση, τον χορό και τη γυμναστική. Σκοπός μας είναι η κίνηση μέσα από τον ρυθμό να χαρίσει στα παιδιά μας την αίσθηση της αρμονίας, την αυτοπειθαρχία αλλά και την αυτοεκτίμησή τους.

Οι μαθητές από την προσχολική ηλικία αποκτούν θετική στάση προς τη μουσική και οικοδομούν μια δια βίου σχέση με αυτή μέσα από τους τρεις άξονες μουσικών δραστηριοτήτων (Ακρόαση, Εκτέλεση με φωνή και με μουσικά όργανα, Αυτοσχεδιασμός). Εξερευνούν τους ήχους που παράγονται είτε μέσω του σώματος, είτε στο περιβάλλον, είτε από διάφορα ηχογόνα αντικείμενα, είτε από τα μουσικά όργανα των τριών οικογενειών (κρουστά, πνευστά, έγχορδα) και έρχονται σε επαφή με ένα ευρύ ρεπερτόριο μουσικής και με το έργο μεγάλων συνθετών όλων των εποχών και μουσικών ειδών.

Πραγματοποιούνται παραστάσεις κουκλοθέατρου αναπτύσσοντας την αισθητική καλλιέργεια των παιδιών μέσω της επαφής με τις κούκλες και τις μαριονέτες του θεάτρου. Ακρογωνιαίο λίθο του προγράμματός μας αποτελεί η πρώιμη επαφή των παιδιών μας με τον λογοτεχνικό λόγο. Οι παροιμίες, οι ιστοριούλες, τα ποιηματάκια, τα παραμύθια ενισχύουν την εξοικείωσή τους με αυτόν, ενώ παράλληλα εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και αναπτύσσουν τη φαντασία και την κρίση τους.

Παιδί και Βιωματική μάθηση

Καλλιεργούμε τη μαθηματική σκέψη των παιδιών μας, μέσα από το σύστημα του ερευνητή της παιδικής νόησης Glenn Doman. Με ειδικές καρτέλες και μέσα από το οπτικό, ακουστικό και αισθητηριακό πεδίο τους διδάσκουμε την έννοια των αριθμών όχι σαν σύμβολα αλλά σαν ποσότητες. Μέσα από πολυαισθητητριακά ερεθίσματα (οπτικά, ακουστικά ερεθίσματα, απτικά και κιναισθητικά) ενεργοποιούμε πολλές περιοχές του εγκεφάλου αναπτύσσοντας την πρόσληψη και την επεξεργασία των πληροφοριών που ενισχύουν την ομιλία, την αντίληψη, την κατανόηση και την επικοινωνία. Παρέχεται, επίσης, αρκετό υλικό σχετικά με τις φυσικές επιστήμες, το οποίο είναι στη διάθεση των παιδιών μας για να ξεκινήσουν τα πειράματα, που θα τους δώσουν μια πρόγευση από την επιστημονική φαντασία και θα τους οδηγήσουν στη διατύπωση συμπερασμάτων ή ακόμα και στη δημιουργία νέων ερωτημάτων. Βοηθούμε τους μαθητές μας να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση μέσω εκπαιδευτικών δράσεων που πραγματοποιούνται στον χώρο του Σχολείου.

Παιδί και Αγγλικά

Η ζωή στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτεί παράλληλα με τη μητρική, την άρτια χρήση της Αγγλικής γλώσσας, η οποία έχει καθιερωθεί ως διεθνής. Στο Σχολείο μας η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται σε θεματικές ενότητες με ιδιαίτερα επικοινωνιακό τρόπο μέσα από το σύστημα έμπειρης Αγγλίδας καθηγήτριας. Για την ευκολότερη εξοικείωση με την ξένη γλώσσα γίνεται χρήση παραμυθιών, τραγουδιών, ειδικών παιχνιδιών καθώς και σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων (CD, Η/Υ, διαδραστικός πίνακας) που αποτελούν βασικά εργαλεία για την μετάδοση των πρώτων ξενόγλωσσων ερεθισμάτων στα παιδιά μας.

Παιδί και Κολύμβηση

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της άρτιας ανάπτυξης του οργανισμού παρέχεται το μάθημα της κολύμβησης το οποίο πέρα από την ιδιαίτερη σωματική καλαισθησία που χαρίζει, οδηγεί τα παιδιά στην εξοικείωση με το υγρό στοιχείο μέσω ασκήσεων, μαθαίνοντάς τους ταυτόχρονα ρυθμό και κολυμβητικό στυλ. Καθ’ όλη τη διάρκεια των μαθημάτων τα παιδιά μας ενθαρρύνονται και επιβραβεύονται από έμπειρες ναυαγοσώστριες ώστε να αποβάλουν τον φόβο του νερού και να εξασκήσουν το σώμα τους.

Για τη σωστή κινητική ανάπτυξη των παιδιών μας απαιτείται η επαφή με τη γυμναστική. Μέσα από την εκμάθηση των κινήσεων τα παιδιά μας αποκτούν τον έλεγχο των μυών του σώματός τους, το οποίο “χτίζεται” αρμονικά,  αναπτύσσουν την αντίληψή τους, αφού καλούνται να μιμούνται και να συνδυάζουν κινήσεις για τη δημιουργία των χορογραφιών, ενώ ταυτόχρονα εκφράζουν τον εσωτερικό τους κόσμο μέσα από τη γλώσσα του σώματος.

 Παιδί και Ψυχαγωγικές επισκέψεις

Μέσα στο πρόγραμμα του «Παιδικού Πολυτεχνείου» συμπεριλαμβάνονται μηνιαίες ψυχαγωγικές δραστηριότητες σε ζωολογικούς κήπους για την επαφή με το μεγαλείο του ζωικού βασιλείου καθώς και σε μουσεία, θέατρα και κινηματογράφους για την καλλιτεχνική επιμόρφωσή τους. Παράλληλα, συχνά διοργανώνουμε επισκέψεις σε βιομηχανίες σοκολάτας, γάλακτος, παιδικών καλλυντικών κ.λ.π. που βοηθούν τα παιδιά μας να κατανοήσουν την παραγωγική διαδικασία και την πορεία δημιουργίας προϊόντων τα οποία θεωρούμε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.

Παιδί και Εορταστικές εκδηλώσεις

Διοργανώνουμε χριστουγεννιάτικη εορτή, αποκριάτικους χορούς σε μεγάλα ξενοδοχεία, θεατρικές παραστάσεις και γυμναστικές επιδείξεις στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους τα παιδιά συνεργάζονται για την επίτευξη του κοινού στόχου τους, αποβάλλουν την τυχόν εσωστρέφειά τους και την προσωπική τους συστολή και οδηγούνται στην πρωτοβουλιακή τους ενεργοποίηση, για την παρουσίαση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.

Μεταφορά με Σχολικά Λεωφορεία

Η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών μας με τα Σχολικά Λεωφορεία είναι θέμα υψίστης σημασίας για εμάς. Για αυτόν τον λόγο αξιοποιούμε νέας γενιάς Σχολικά Λεωφορεία που καθιστούν πιο άνετη και αξιόπιστη τη μετακίνηση των μαθητών μας. Εφαρμόζουμε σχολαστικό έλεγχο στη συντήρηση των Σχολικών Λεωφορείων και τα έχουμε εξοπλίσει με τις απαραίτητες ζώνες ασφαλείας και καρεκλάκια που ορίζουν οι προδιαγραφές του Υπουργείου Συγκοινωνιών.

Τα παιδιά μας τα παραλαμβάνουμε με τα Σχολικά Λεωφορεία και τα επιστρέφουμε μπροστά στο σπίτι τους σε καθορισμένη ώρα που έχει συμφωνηθεί εκ των προτέρων, με απόλυτη συνέπεια ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Διατροφή

Με τη βοήθεια Διαιτολόγων έχουμε καταρτίσει ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής ειδικά μελετημένο και προσαρμοσμένο στις ευαίσθητες αυτές ηλικίες.

Τα φαγητά ετοιμάζονται κάθε μέρα από τον μάγειρά μας, με τα πιο αγνά και φρέσκα υλικά, στο επαγγελματικό μαγειρείο μας όπου όλος ο χώρος αποτελείται από ανοξείδωτα ερμάρια και σκεύη ώστε να καθαρίζονται εύκολα και να μην δημιουργούνται εστίες μικροβίων.

Κυκλοφορία εντός του χώρου

Όλοι μας – εργαζόμενοι και παιδιά – κυκλοφορούμε στον στεγασμένο χώρο του Σχολείου με ειδικά υποδήματα, ενώ οι επισκέπτες – γονείς, φορούν ποδονάρια, ώστε να τηρούνται όλες οι αρχές υγιεινής.

Συνεργασία με την οικογένεια

Απαραίτητο στοιχείο για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών αποτελεί η αποτελεσματική επικοινωνία και συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Για αυτό τον λόγο, το Σχολείο μας έχει καθιερώσει:

  • ενημέρωση στην αρχή της σχολικής χρονιάς και ανάλυση του προγράμματος που θα ακολουθηθεί
  • ενημέρωση σε καθημερινή βάση μέσω του τετραδίου επικοινωνίας
  • τακτικές προγραμματισμένες συναντήσεις με τις παιδαγωγούς (νηπιαγωγούς, γυμνάστριες, ναυαγοσώστριες, δασκάλες ειδικοτήτων κτλ.), κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς
  • έκτακτη επικοινωνία με την εκάστοτε νηπιαγωγό, σε περίπτωση που κρίνεται αναγκαίο
  • αντικειμενική παρατήρηση και σχολιασμός από τους εκπαιδευτικούς προς τους γονείς, χωρίς στοιχεία ωραιοποίησης, με σκοπό την κοινή αντιμετώπιση των αναφύοντων θεμάτων